Zamówienia Publiczne
Czynności:
– analizy i ekspertyzy obejmujące weryfikację zamierzeń realizacji zdań jednostek samorządu
terytorialnego pod kątem prawnym oraz wskazówki w zakresie wyboru optymalnej koncepcji ich
realizacji np. emisja obligacji, zakładanie spółek celowych, partnerstwo publiczno-prywatne;
– opinie, konsultacje – udzielanie porad i wyjaśnień w zakresie obowiązujących reguł prawa dotyczących
zagadnień powstających we wszystkich aspektach działalności samorządu terytorialnego;
– umowy i porozumienia – sporządzanie/analiza projektów umów zawieranych przez jednostki samorządu
terytorialnego w szczególności przy udzielaniu zamówień publicznych i doradztwo prawne na etapie ich
wykonywania;
– przygotowywanie porozumień zawieranych pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego oraz
organami administracji rządowej;
– uchwały organów stanowiących i wykonawczych – sporządzanie/weryfikacja projektów uchwał pod
kątem ich zgodności z przepisami prawa i techniką legislacyjną, reprezentowanie przed sądami
administracyjnymi w przypadku zakwestionowania ich przez organy nadzoru lub uprawnione podmioty;
– decyzje administracyjne – sporządzanie/weryfikacja projektów decyzji administracyjnych pod kątem ich
zgodności z przepisami prawa;
– zarządzenia, regulaminy, okólnik, itp. – pomoc przy ich sporządzaniu, weryfikacja projektów
w szczególności regulaminów organizacyjnych funkcjonujących w urzędzie;
– SIWZ – sporządzanie/weryfikacja SIWZ w szczególności pod kątem kryteriów wyboru, warunków udziału
wykonawców, udzielanie wyjaśnień zapisów SIWZ w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego (odpowiedzi na zapytanie wykonawców);
– zastępstwo procesowe – reprezentowanie w sprawach cywilnych przed sądami powszechnymi w sporach
powstałych w związku z działalnością samorządów, dochodzenie wierzytelności cywilnoprawnych,
reprezentowanie zamawiającego w postępowaniach przed Krajową Izbą Odwoławczą przy Prezesie
Urzędu Zamówień Publicznych oraz sądami w sprawach dotyczących udzielania zamówień publicznych
przed Krajową Izbą Odwoławczą, reprezentowanie w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów
publicznych;
– uczestnictwo w posiedzeniach organów kolegialnych – udział w sesjach rady, udzielanie opinii i
wyjaśnień w zakresie podejmowanych uchwał, wyjaśnianie kwestii proceduralnych;
– uczestnictwo w naradach i negocjacjach – udzielanie opinii i konsultacji podczas narad tematycznych,
prowadzenie w imieniu organów wykonawczych negocjacji z podmiotami trzecimi;
– bieżąca informacja w zakresie obowiązujących przepisów – bieżąca analiza nowych aktów prawnych w
kontekście zmian prawa w zakresie działalności samorządu terytorialnego;
– szkolenia – w zakresie postępowania administracyjnego, w tym w zakresie prawidłowego formułowania
decyzji administracyjnych; prowadzone wg indywidualnych potrzeb Klienta co do obszarów szkolenia,
miejsca przeprowadzenia szkolenia i ilości uczestniczących w szkoleniu osób;
Świadczenie pomocy prawnej odbywa się w formie dyżurów w siedzibie jednostki według zapotrzebowania – poza dyżurami stały kontakt telefoniczny i mailowy
Szanowni Państwo w przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji. Szanowni Państwo w razie potrzeby skorzystania z wysoko wyspecjalizowanej pomocy prawnej z zakresu prawa cywilnego i rodzinnego, karnego, karno-skarbowego, gospodarczego oraz administracyjnego